klasszverdak
klasszverdak
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Ne lopj!
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
G-mail belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Heti hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Melyik a kedvenc aut mrkd?

Opel
Mustang
Ferrari
Audi
BMW
Kia
Shelby
Lada
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Hrek
Hrek : Volkswagen Multivan T5 RT 2.5 PD TDI Highline Tiptronic teszt

Volkswagen Multivan T5 RT 2.5 PD TDI Highline Tiptronic teszt

mazsola  2006.08.30. 11:10

Lehet-e egy teherautbl luxusbusz? Sokak szerint nem, a Volkswagen azonban ms vlemnyen van, az egykori hippimobilbl gy mra trgyalbuszt csinltak. gy mlik el a vilg dicssge, vagy egy szp j let kezdete ez?

Mini, Volkswagen Bogr, Citron Kacsa, de mondhatnnk akr a Golf els genercijt, a Renault Twingt,vagy ppen a Toyota RAV4-et. Hogy mi a kzs ezekben az autkban? Addig nem ltott koncepcijukon tl az, hogy kivtel nlkl az sszes egy-egy vlasz volt kora ltez trsadalmi ignyeire. Egy aut, illetve szinte brmilyen fogyasztsi cikk persze sosem fedheti le az adott nemzet teljes spektrumt, az ugyanakkor egszen btran kijelenthet, hogy az sszes egyfajta stlust kpviselt, illetve kpviselnek, amelyet sokan kvntak maguknak tudni. Az j dolgokat minden korban a fiatalok preferljk leginkbb, az rem msik oldala persze az, hogy ezen modellek tbbsgt tudatosan nekik is tervezik. Ezen megfontolsnak szmos oka van, ezek egyike, hogy ha fiatalon megragadnak maguknak egy rteget, akkor azon csoportba tartoz emberek elg j esllyel ksbb is a mrka, esetlegesen akr mg az adott tpus mellett maradnak. Ilyen volt Ilyen volt A fent hasrats-szeren felsorolt modellek, mr amelyiket jelenleg is gyrtjk, nagyjbl s egszben megmaradtak az eredeti koncepcijuknl, ezltal ugyanazzal az rtkrenddel rendelkez kznsget kvnjk megszltani. Van itt azonban egy olyan, korbban roppant markns clkznsget megkaparint modell is, amely kilg ebbl a pofs kis elmletbl, ezt az autt pedig gy hvjk, hogy Volkswagen Type 2. Nem ismers? Esetleg a T1? Vagy a Bully? Taln a Microbus? Ha semmi nem rmlik, akkor egyszeren csak pillantson a mellkelt kpre s azonnal be fog ugrani. Ez az az 1950-tl '67-ig gyrtott Volkswagen kisbusz, amellyel az amerikai virgnemzedk szmtalanszor tutazta orszgukat keresztbe-kasul, mikzben egyik havertl a msikig, egyik bulitl a msik tntetsig mentek. A VW kisbusza ennek ksznheten akarva-akaratlanul is komoly rszt vllalt a hippimozgalombl, a gyakran alaposan kipinglt jrmvek pedig ezltal kompromisszummentes partibuszokknt funkcionltak. Nem tl egyedi, de azrt elegns Nem tl egyedi, de azrt elegns Ehhez kpest ha napjainkban egy ex-hippi, aki mra minden valsznsg szerint tbbgyermekes, konszolidlt csaldapa, fellapozza a Volkswagen Transporter modellkatalgust, meglepdve fogja tapasztalni, hogy a Multivan nven fut, a T1 utdjnak tekinthet tpus mr nem buli-, sokkal inkbb trgyalbusz. A clkznsg gy mr ksznviszonyban sincs a Microbus-val, ha mindenkppen valamifle kontinuitst akarunk belevinni, akkor maximum azt mondhatjuk, hogy azok az emberek, akik anno remekl reztk magukat a Microbus-ban, azok az azta eltelt 30-40 v alatt megkomolyodtak, egy rszkbl bizonyra tehets zletember lett, akik gy megengedhetik maguknak, hogy beszereznek egy Multivant. Hogy ez most vajon elrelps, vagy visszafejlds-e, az kizrlag perspektva krdse, annyi bizonyos, hogy a Multivan-ben sokkal kevesebb mulats lesz osztlyrsznk, mint a Microbus-ban. Brls, automata vlt, navigci -
a vezetnek sincs rossz dolga
a Multivan-ben Brls, automata vlt, navigci - a vezetnek sincs rossz dolga a Multivan-ben A Multivan mr rnzsre is ersen emlkeztet a Transporterre, vletlenek pedig ezttal sincsenek: a luxusbusz ugyanis annak ellenre - igen ersen - a VW haszonjrm alapjaibl ptkezik, hogy a sajtanyag a Touareg s a Phaeton mellett a mrka harmadik luxusmodelljeknt aposztroflja. A trtnet ezen pontjn azonban ez a tny semmit nem jelent, hiszen a Transporter sem csnya a maga nemben, gy a Multivan sem lehetett ronda. Igaz, a trgyalbusz formjt brmelyik nagycsoportos kpes lenne megrajzolni, a dizjn kommerszsge azonban ebben a kategriban nem htrny, hiszen itt amgy is csupa hasonszr modell tallhat. A furgont radsul a lehetsgekhez kpest valban kipuccostottk, a vltoztatsoknak ksznheten pedig egszen markns lett az aut orra, a stttett ablakokkal, a knnyfm kerekekkel s a sznre fjt elemekkel pedig mr egyrtelmen elklnl a haszonjrm kivitelektl. Ez az rzs hatvnyozdik a beltr lttn, ez ugyanis els rnzsre mr valban kzel ll egy luxusauthoz. A mszerfal ugyan szinte teljesen megegyezik a puritnabb s sokkal-sokkal olcsbb Transporterekvel, ellenben a hangulatnak itt mr nem sok kze van a teherautshoz. Az anyagok a mrktl megszokottan j minsgek, igaz a Golf IV-ben ltott kormnyt lassan mr illene lecserlni, kln j pont azonban, hogy az sszes lshez kt kartmasz jr. A vezetlsre amgy kiss nehz bekszldni, egyrszt ugyanis magasan van, msrszt pedig nincs semmi, amibe mszs kzben kapaszkodhatnnk, ellenben az utaslsnl mr tettek egy fogdzkodt az A-oszlopra. A trgyaltr A trgyaltr Htul ennl sokkal komolyabb luxus fogadja az arrajrkat: mr a tolajtk is gombnyomsra hzdnak flre az tbl, a szles nylson bepillantva pedig igazi business class-hangulat kszn vissza. Itt sszesen t ember foglalhat helyet, hrman a menetirnynak megfelelen, ketten pedig httal, utbbiaknak engesztelskppen kln lsek duklnak. Mivel hely van gazdagon, ezrt butasg lett volna a Volkswagen rszrl, ha nem enged meg nmi alaktsi lehetsget, ebbe a hibba azonban nem estek bele, igaz az lsek meglehetsen slyos darabok, gy mindennapi pakolszsuk csak konditeremben szocializldottaknak ajnlhat, ezen trsadalmi csoport azonban nem br komoly rszesedssel a Multivan vsrlk kztt. Az lsek varilsra azonban szerencsre csak ritkn van szksg, kln j pont jr azonban a kt fotel kztt tallhat kis asztalkrt. Ebben tallhat pohrtart, trolrekesz s hamutart is, tovbb gyesen sszehajthat, ekkor pedig alig foglal helyet. Az asztallap mrete persze inkbb a replgpek lehajthat tlcival, mint a konyhbl ismert btordarabbal vetekszik, de azrt kt szemly mg gy is knyelmesen tkezhet rajta, szerzdsek alrshoz - hiszen ne felejtsk, hogy ez egy trgyalbusz - pedig tkletesen megfelel, de pezsgzni is remekl lehet rajta, na persze csak ll helyzetben s akkor, ha utna nem mi vezetnk. Gombnyomsra nylnak s csukdnak az
ajtk Gombnyomsra nylnak s csukdnak az ajtk A trgyaltrre - nevezzk gy a hts traktust - valban odafigyeltek a Multivannl s az elbb emltetteken kvl is szmos okos extrval tettk kellemesebb, ezek egy rsze persze csak tesztautnk Highline felszereltsgnek sajtja. Ilyen pldul a htra is elvezetett (hromzns) klmaberendezs, melynl itt is kln lehet szablyozni a szellzs intenzitst s azt, hogy hov fjja a kvnt hfok levegt. Az ltalunk kiprblt pldny tovbbi rdekessge volt az llfts, melynek bekapcsolsi ideje 10 s 120 perc kztt vltoztathat, valamint tvirnytssal is mkdtethet, br ezt az aktulisan uralkod klimatikus viszonyok miatt nem prbltuk ki. A trgyaltrben a felsoroltakon kvl van mg kt 12 Voltos aljzat (tovbbi egy darab tallhat ell, egy msik pedig a csomagtrben) s ngy olvaslmpa is. Az lsek varilhatk, az asztal eltntethet Az lsek varilhatk, az asztal eltntethet A Multivan teht eddig valban egy hibtlan trgyalbusz, de vajon milyen hatst kelt menet kzben? A vlasz kiss lehangol, ugyanis mg a megjelens tekintetben nem volt rezhet htrny a teherauts alap, addig itt mr hatrozottan az. A baj egyik forrsa a nem kellen merev karosszria, melynek ksznheten szinte megszakts nlkl nyszrg az aut klnbz vltozatos helyekrl. A kvetkez gond a futmvel van: egy ilyen jelleg autnl az tkletesen lnyegtelen, hogy hogyan fekszik kanyarban (egybknt nem rosszul), sokkal inkbb azon van a hangsly, hogy milyen hatkonysggal tudja semlegesteni az thibkat, illetve hogy mennyire knyelmesen tudja elvinni a htul konferenciz utasokat A pontbl B-be. Na mr most ezzel is vannak problmk, a teherauts futm ugyanis leginkbb az utastrbe vezeti el az thibkat, ami nagy mrtkben ront az ll helyzetben mg luxushats beltr minsgrzetn. A harmadik, luxusautba egyltaln nem ill dolog a motorhang. A klasszikus TDI kerregst ugyanis nem sikerlt kiszrni az utastrbl, mi tbb, minden fordulatszm-, s sebessg-tartomnyban zavaran hangos. A helyzetet tovbb rontja, hogy a motor bizonyos fordulat mellett hajlamos berezonltatni az egsz karosszrit, ami finoman szlva sem tl szerencss dolog egy trgyalbusz esetben. A VW navigcija mg nem ismeri Magyarorszgot A VW navigcija mg nem ismeri Magyarorszgot Vezetni egybknt a Multivant is ugyanolyan, mint a Transportert, leszmtva persze az automata vltt, ami utbbiban igen ritkn fordul el. A hatfokozat szerkezettel alapveten meg voltunk elgedve, nha azonban nem tudja eldnteni, hogy mit csinljon, ilyenkor pedig mindenfle koncepcit nlklzve ssze-vissza kapcsolgat. A 2.5 literes motor pedig - a hangjtl eltekintve - j vlaszts, a 174 lerre s a 400 Newtonmternyi nyomatkra ugyanis valban szksg van az resen is kzel 2,3 tonns Multivan mozgatshoz. Az thengeres dzel azonban mr megfelel dinamizmust biztost az akr 3000 kils htlsesnek: 80-rl 120 km/rra 9 msodpercen bell felgyorsul, a vgsebessge pedig kicsivel 180 fltt van. A fogyasztsa ellenben nem tl kedvez: a rvid tesztidszak miatt ugyan sajnos jszerivel csak vrosban sikerlt kzlekednnk vele, ekkor azonban 14-15 liter alatti rtket nemigen sikerlt elcsalogatnunk a fedlzeti szmtgpbl, ami a rrs gzkezels fnyben kiss sok, fleg gy, hogy a cg ilyen krlmnyek kztt 10,8-at gr. Htra knny beszllni a Multivan-be Htra knny beszllni a Multivan-be Nem a benzinkltsg lesz azonban a Multivan tulajdonos legfbb gondja, hiszen aki ennyi pnzt tud sznni egy ilyen jelleg autra, annak mr mindegy is az a pr liter plusz szz kilomterenknt. A legolcsbb kivitel, az 1.9-es dzellel szerelt Trendline ugyan 9 millitl elvihet, amit azonban mr rdemes megvenni, az inkbb 15 milli krl van. Ha viszont a legjobb Multivanre vgyunk, akkor igen-igen mlyre kell nylni a pnztrcnkban, tesztautnk 17 millis ra ugyanis mg messze nem a cscs. A hazai importr birtokban van pldul egy 44 milli forintos (!) Multivan Business pldny is, melyben rengeteg ms mellett mr nagykpernys tv, telefon s fax is van. Egzotikus s poftlanul drgn mrt extrk amgy is igen szp szmmal vannak a Multivan rlistjn, tallhat itt polrozott 18 colos knnyfm kerktrcsa 1,6 millirt, "piano fekete" fnyezs 1.247.000-rt, bi-xenon fnyszr 800 ezerrt, vagy ppen a "Multimedia Highend" csomag, valamivel tbb, mint ngymillirt. Az eredeti szellemisg teht mra mr nagyon a mlt, kaptunk helyette egy olyan trgyalbuszt, ami ll helyzetben meggyz s tele van valban tgondolt, okos megoldsokkal, menet kzben azonban mr elg komoly hinyossgok tapasztalhatak, melyek egyrtelmen a haszonjrm alapoknak tulajdonthatk. Luxusautnak ppen ezrt nem neveznnk a Multivant, ennek fnyben viszont indokolatlanul magas az ra. Nem vletlenl ritka ltvny a hazai utakon: egy mobil trgyalteremre ugyanis sokkal kisebb trsadalmi igny van, mint annak idejn egy bulibuszra. Hosszsg: 4890 mm soros, thengeres, 20 szelepes turbdzel Hengerrtartalom: 2460 ccm Maximlis teljestmny: 174 LE / 3500 ford./perc Maximlis forgatnyomatk: 400 Nm / 2000 ford./perc Hajts: elskerk-hajts Vlt: hatfokozat automata Szlessg: 1904 mm Magassg: 1944 mm Tengelytv: 3000 mm Nyomtv ell: n.a. mm htul: n.a. mm res tmeg: 2274 kg Megengedett ssztmeg: 3000 kg Csomagtart mrete: 657 l zemanyagtartly mrete: 80 l Gumimret ell: 215/65 R16 htul: 215/65 R16 Vgsebessg 183 km/h Gyri fogyaszts: Vros: 10,8 l/100 km Orszgt: 6,4 l/100 km Vegyes: 8,0 l/100 km Gyorsuls 0-rl 100-ra 12,3 s Tesztfogyaszts: 14,7 l/100km A modell alapra: (2.5 TDI Tiptr. Trendline) Fbb konkurensek alaprai: Mercedes-Benz Viano Ambiente L 3.0 CDI 12.008.000 Ft 12.496.800 Ft A tesztelt modell ra: 16.967.000 Ft Kinek ajnljuk? TETSZETT: NEM TETSZETT: kellemes, de nem hivalkod kls dobls futm hatalmas beltr nyszrg beltr j anyagok hangos motor okos extrk r Sokat gondolkodtunk, hogy kiknek is lehet j alternatva egy ilyen modell. Vgl arra jutottunk, hogy olyan zletembereknek lehet j vlaszts a Multivan, akik valami egyedivel szeretnnek reprezentlni partnereik eltt. Ha valaki tud jobb clkznsget, szljon neknk is.

 
Welcome
 
Szmll
Induls: 2006-07-17
 
Szavazs
Az elz hten sajnos nem lett ht autja.
Melyik a ht autja?

Opel Astra
Audi A5
Kia Rio
Shelby Cobra
Lada Samara
Lada Silhouette
VW Golf
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
ra
 
Szavazs
Mi a legjobb az oldalon?

Hrek
Kpek
Frum
Ht kpe
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Ms auts oldalak
 
Auts trkp
 
Szavazs
Milyen az oldal?

Nagyon kirly!
Kirly!
J!
J de nem a legjobb
Nem j
Pocsk
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal