Ngyszz lervel
mazsola 2006.09.03. 10:04
A Maserati Gransport tulajdonkppen a Coup ersebb, sportosabb, kemnyebb s drgbb vltozata.
A Maserati Gransport tulajdonkppen a Coup ersebb, sportosabb, kemnyebb hangols s egyben drgbb vltozata.
Nem szoks a nullrl szzra gyorsts idejt szzadmsodperc-pontossggal megadni, de a Maserati most a Gransporttal kivtelt tett. Taln azrt, mert a kocsi Ferrari-eredet V8-as motorja 10 lervel ersebb lett, s nmikpp megcsappant a kocsi lgellenllsa, gy a manver ideje 4,85 msodpercre cskkent. Nem mintha a Maserati Coup 4,9 msodperces rtke tl gyenge volna...
A motor s a kipufogrendszer talaktsa sokkal inkbb formlta az aut karaktert.
A hang rletes, ha az autt (pontosabban az elektronikusan szablyozott Skyhook-futmvet s az automatizlt Cambiocorsa vltt) "sport" zemmdban hasznljuk. A vlt mintegy harmadval rvidebb id alatt kapcsolja a fokozatokat, de akr hagyatkozhatunk az automatikus zemmdra is, ha pp relaxlni szeretnnk. Egy-egy visszavlts kzben a motorelektronika szorgosan adagolja a gzfrccsket a 400 lers orrmotornak, teht a Maserati-atmoszfra ilyenkor is adott.
A futm s a kormnyzs nem csak az rzkekkel jtszik, hiszen a htskerkhajts gp a 10 millimteres ltets, a kemny csillapts s a klnsen alacsony oldalfal gumik rvn az egszen durva kormnymozdulatokat is kezesen fogadja. Az elektronikus stabilizls pedig a kvnt szinten avatkozik be a vezetsbe.
|