klasszverdak
klasszverdak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2022. Június
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
Ne lopj!
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Heti hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Melyik a kedvenc autó márkád?

Opel
Mustang
Ferrari
Audi
BMW
Kia
Shelby
Lada
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek
Hírek : Bumfurdi betonharcos

Bumfurdi betonharcos

  2006.08.31. 16:12

A Murano meg sem próbál terepjárónak tűnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jól érzi magát, de nem hibátlan....

A Murano meg sem próbál terepjárónak tűnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jól érzi magát, de nem hibátlan. Ha egy szóban kéne megfogalmazni a Nissan Murano lényegét, látszatautónak neveznénk. Eredetileg kizárólag Amerikának készült, s a helyi igények az erős benzinmotor, az automatikus váltó, és magas, szabadidő-autós építésmód mellett nem túl nagyok. Trükkös összkerékhajtás – örülhetnek, ha van egyáltalán. Nagy tempóra hangolt futómű – minek? Hatásos, strapabíró fékrendszer vagy pontos kormányzás – ugyan már! Minőségi anyagok az utastérben – fölösleges. A Murano így egy óriási batár lett, kellemesen brutális formákkal, egyszerű technikával, és nem túl igényes utastérrel. Szériában sötétítettek a Murano hátsó oldalsó ablakai. A két kipufogóvég sokat sejtet Túragép: komfortos futás és állandó tempónál csendes utastér A kocsi bemutatása után jelentős mennyiségű Murano áramlott szürkeimportban az öreg kontinensre, és ez meggyőzhette a Nissan illetékeseit, hogy volna értelme itt is árusítani autót. Ezért megpróbálták az autó tipikus amerikai gyengeségeit kiirtani, más formájú rendszámtáblatartót biggyesztettek rá, és nálunk is elkezdték a forgalmazását. A műszerfal nagyon hasonlít a Nissan 350Z-ben láthatóra. A műszerek a kormányoszloppal együtt mozognakl Nagy felületű, de szinte nulla oldaltartású ülések A Murano formája nálunk is hatásos: az utcán az emberek megfordulnak utána, de tiszteletet is parancsol. Az acélfelfújt test nagy utasteret rejt, elöl, hátul pazar a térkínálat. Csalódás viszont a csomagtartó: nincs 500 literes és magas a rakodópereme. Magasra került a vezetőülés, még SUV-mércével mérve is páholyból tekinthetünk a forgalomra. A sofőr környezete, különösen a sárga számlapos műszeregység és a kormány, a Nissan 350 Z sportkocsit idézi. A rokonság a motorra is kiterjed, a Muranót ugyanaz a 3,5 literes V6-os hajtja, mint a kétüléses kupét – kisebb teljesítménnyel, de nagyobb nyomatékkal. Nem túl finomak a Murano belsejében felhasznált anyagok, viszont legalább az összeszerelés hibátlan, ahogy az egy Nissantól elvárható. Nyomatékosabbra hangolták a 350 Z sportkocsiban eredetileg 280 lóerős V6-os motort. A Murano változat gyorsan pörög fel, de nem érezni igazán erősnek 82 literes üzemanyagtartályávalvalamivel 500 kilométer feletti a Murano hatótávolsága. Ez nem rossz, de a 16 literes átlag a dízel SUV-okkal nem tud versenyezni Ennek ellenére menet közben már nem érezni annyira sportosnak a Nissan szabadidő-autóját. Hiába feszesebb a rugózása, dülöngélve veszi a kanyarokat, kormányzása nyúlós, és a fékei sem túl harapósak. Motorja ugyan nem gyenge, de a CVT automatikus váltó néha kissé lemarad a történésekről, padlógázas gyorsításnál pedig úgy tűnik, hogy csak zajong és erőlködik a motor, de nem gyorsulunk. Utóbbi szerencsére csak érzéki csalódás – egy közel kéttonnás monstrumhoz képest egész fürge a Murano, mégsem jó vele gyorsan hajtani. Könnyen kezelhető a Nissan navigációs rendszere, amely tudja az úgynevezett "Birdview", azaz madártávlat nézőpontot is. Magyar cd nincs hozzá. Szép hangon, kellő dinamikával szólal meg a Murano audiorendszere, amelyet a Bose szállít. A 6 Cd táras, 6 hangszóróval és mélynyomóval felszerelt hifi széria Automatikus vezérlésű, és nagyon hatásos légkondicionáló került a Muranoba, amelynek egyetlen hiányossága, hogy nem lehet oldalanként különböző hőmérsékletűre beállítani Kényelmes korzózás, lendületes, de nem vad hajszolás mellett viszont nagyon kellemes partner a Murano. Jól megszűri az aszfaltban tátongó gödröket és kiugró buckákat, csendes az utastere, ráadásul a nagy tér és a kényelmes ülések még hosszú távon is pihentető utazást biztosítanak. Közben szép hangon zenél a Bose hifi, elektromosan állítható és fűthető a fotel, navigáció óv az eltévedéstől, tolatóradar segít szűk helyre parkoláskor – egyszóval első osztályú kényeztetés jut osztályrészül a Murano fedélzetén. Kedves és hasznos részlet a pedáltávolság állításának lehetősége Hatalmas a hely hátul, az ülés támlájának dőlésszöge pedig állítható Magas peremű és szűk csomagtartó, alatta rekesz és szükségpótkerék A luxusnak persze ára van: 14,6 millió forintért adják az alap Muranót, amely egyben a csúcsmodell is. Ugyanis nem létezik belőle lecsupaszított, fapados változat, de a metálfényezésen kívül extra sem rendelhető hozzá. További luxusadót a benzinkúton kell fizetni utána, hiszen az átlagfogyasztását nehéz 15 liter alá szorítani, s talán ez lesz a Murano Achilles-sarka is. Se dízel, se hibrid nem kapható belőle, ami Európában komoly handikep. Viszont a maga nemében jó ajánlat, inkább a kényelemre és látszatra hangsúlyt helyező maharadzsáknak. X-TRONIC CVT Folyamatosan változó áttételű erőátvitelt jelölnek a fenti hangzatos betűszavak. Különlegessége, hogy nincsenek rögzített áttételű fokozatai. A váltóban két kúpkerék és egy ékszíj változtatja az áttételt, de kézi üzemmódban hat előre beprogramozott fokozat közül választhatunk. Ami tetszett: Hatalmas helyet, kényelmes és kitűnően beállítható üléseket kínáló utastér. Gazdag alapfelszereltség, egyértelmű kezelhetőség, nagyon jó menetkényelem. Erős a motor és finoman vált a CVT. A csomagtartó könnyedén, egy mozdulattal bővíthető. Ami tetszett volna: Nyomatékosabb, kihúzatva halkabb motor, feszesebb futóműhangolás, pontosabb kormányzás és harapósabb fékek élvezetesen vezethető autót faragtak volna a Muranóból. A fogyasztás a dízel konkurenciával szemben magas kissé. H/Sz/M (mm) 4770/1880/1705 Hengerűrtartalom 3498 cm3/ benzines Teljesítmény 172 kW (234 LE)/6000 Nyomaték 318 Nm /3600 Végsebesség 200 km/óra Gyorsulás 0-100 km/órára 8,9 s Átlagfogyasztás 15,8 l/100 km Hatótávolság 517 km Alapár 14 663 000 Ft Tesztautó ára 14 831 000 Ft

 
Welcome
 
Számláló
Indulás: 2006-07-17
 
Szavazás
Az előző héten sajnos nem lett hét autója.
Melyik a hét autója?

Opel Astra
Audi A5
Kia Rio
Shelby Cobra
Lada Samara
Lada Silhouette
VW Golf
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Óra
 
Szavazás
Mi a legjobb az oldalon?

Hírek
Képek
Fórum
Hét képe
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Más autós oldalak
 
Autós térkép
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Nagyon király!
Király!
Jó!
Jó de nem a legjobb
Nem jó
Pocsék
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!