Hírek : Bumfurdi betonharcos |
Bumfurdi betonharcos
2006.08.31. 16:12
A Murano meg sem próbál terepjárónak tűnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jól érzi magát, de nem hibátlan....
A Murano meg sem próbál terepjárónak tűnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jól érzi magát, de nem hibátlan.
Ha egy szóban kéne megfogalmazni a Nissan Murano lényegét, látszatautónak neveznénk. Eredetileg kizárólag Amerikának készült, s a helyi igények az erős benzinmotor, az automatikus váltó, és magas, szabadidő-autós építésmód mellett nem túl nagyok. Trükkös összkerékhajtás – örülhetnek, ha van egyáltalán. Nagy tempóra hangolt futómű – minek? Hatásos, strapabíró fékrendszer vagy pontos kormányzás – ugyan már! Minőségi anyagok az utastérben – fölösleges. A Murano így egy óriási batár lett, kellemesen brutális formákkal, egyszerű technikával, és nem túl igényes utastérrel.
Szériában sötétítettek a Murano hátsó oldalsó ablakai. A két kipufogóvég sokat sejtet Túragép: komfortos futás és állandó tempónál csendes utastér
A kocsi bemutatása után jelentős mennyiségű Murano áramlott szürkeimportban az öreg kontinensre, és ez meggyőzhette a Nissan illetékeseit, hogy volna értelme itt is árusítani autót. Ezért megpróbálták az autó tipikus amerikai gyengeségeit kiirtani, más formájú rendszámtáblatartót biggyesztettek rá, és nálunk is elkezdték a forgalmazását.
A műszerfal nagyon hasonlít a Nissan 350Z-ben láthatóra. A műszerek a kormányoszloppal együtt mozognakl Nagy felületű, de szinte nulla oldaltartású ülések
A Murano formája nálunk is hatásos: az utcán az emberek megfordulnak utána, de tiszteletet is parancsol. Az acélfelfújt test nagy utasteret rejt, elöl, hátul pazar a térkínálat. Csalódás viszont a csomagtartó: nincs 500 literes és magas a rakodópereme. Magasra került a vezetőülés, még SUV-mércével mérve is páholyból tekinthetünk a forgalomra. A sofőr környezete, különösen a sárga számlapos műszeregység és a kormány, a Nissan 350 Z sportkocsit idézi. A rokonság a motorra is kiterjed, a Muranót ugyanaz a 3,5 literes V6-os hajtja, mint a kétüléses kupét – kisebb teljesítménnyel, de nagyobb nyomatékkal.
Nem túl finomak a Murano belsejében felhasznált anyagok, viszont legalább az összeszerelés hibátlan, ahogy az egy Nissantól elvárható. Nyomatékosabbra hangolták a 350 Z sportkocsiban eredetileg 280 lóerős V6-os motort. A Murano változat gyorsan pörög fel, de nem érezni igazán erősnek 82 literes üzemanyagtartályávalvalamivel 500 kilométer feletti a Murano hatótávolsága. Ez nem rossz, de a 16 literes átlag a dízel SUV-okkal nem tud versenyezni
Ennek ellenére menet közben már nem érezni annyira sportosnak a Nissan szabadidő-autóját. Hiába feszesebb a rugózása, dülöngélve veszi a kanyarokat, kormányzása nyúlós, és a fékei sem túl harapósak. Motorja ugyan nem gyenge, de a CVT automatikus váltó néha kissé lemarad a történésekről, padlógázas gyorsításnál pedig úgy tűnik, hogy csak zajong és erőlködik a motor, de nem gyorsulunk. Utóbbi szerencsére csak érzéki csalódás – egy közel kéttonnás monstrumhoz képest egész fürge a Murano, mégsem jó vele gyorsan hajtani.
Könnyen kezelhető a Nissan navigációs rendszere, amely tudja az úgynevezett "Birdview", azaz madártávlat nézőpontot is. Magyar cd nincs hozzá. Szép hangon, kellő dinamikával szólal meg a Murano audiorendszere, amelyet a Bose szállít. A 6 Cd táras, 6 hangszóróval és mélynyomóval felszerelt hifi széria Automatikus vezérlésű, és nagyon hatásos légkondicionáló került a Muranoba, amelynek egyetlen hiányossága, hogy nem lehet oldalanként különböző hőmérsékletűre beállítani
Kényelmes korzózás, lendületes, de nem vad hajszolás mellett viszont nagyon kellemes partner a Murano. Jól megszűri az aszfaltban tátongó gödröket és kiugró buckákat, csendes az utastere, ráadásul a nagy tér és a kényelmes ülések még hosszú távon is pihentető utazást biztosítanak. Közben szép hangon zenél a Bose hifi, elektromosan állítható és fűthető a fotel, navigáció óv az eltévedéstől, tolatóradar segít szűk helyre parkoláskor – egyszóval első osztályú kényeztetés jut osztályrészül a Murano fedélzetén.
Kedves és hasznos részlet a pedáltávolság állításának lehetősége Hatalmas a hely hátul, az ülés támlájának dőlésszöge pedig állítható Magas peremű és szűk csomagtartó, alatta rekesz és szükségpótkerék
A luxusnak persze ára van: 14,6 millió forintért adják az alap Muranót, amely egyben a csúcsmodell is. Ugyanis nem létezik belőle lecsupaszított, fapados változat, de a metálfényezésen kívül extra sem rendelhető hozzá. További luxusadót a benzinkúton kell fizetni utána, hiszen az átlagfogyasztását nehéz 15 liter alá szorítani, s talán ez lesz a Murano Achilles-sarka is. Se dízel, se hibrid nem kapható belőle, ami Európában komoly handikep. Viszont a maga nemében jó ajánlat, inkább a kényelemre és látszatra hangsúlyt helyező maharadzsáknak.
X-TRONIC CVT
Folyamatosan változó áttételű erőátvitelt jelölnek a fenti hangzatos betűszavak. Különlegessége, hogy nincsenek rögzített áttételű fokozatai. A váltóban két kúpkerék és egy ékszíj változtatja az áttételt, de kézi üzemmódban hat előre beprogramozott fokozat közül választhatunk.
Ami tetszett:
Hatalmas helyet, kényelmes és kitűnően beállítható üléseket kínáló utastér. Gazdag alapfelszereltség, egyértelmű kezelhetőség, nagyon jó menetkényelem. Erős a motor és finoman vált a CVT. A csomagtartó könnyedén, egy mozdulattal bővíthető.
Ami tetszett volna:
Nyomatékosabb, kihúzatva halkabb motor, feszesebb futóműhangolás, pontosabb kormányzás és harapósabb fékek élvezetesen vezethető autót faragtak volna a Muranóból. A fogyasztás a dízel konkurenciával szemben magas kissé.
H/Sz/M (mm)
4770/1880/1705
Hengerűrtartalom
3498 cm3/ benzines
Teljesítmény
172 kW (234 LE)/6000
Nyomaték
318 Nm /3600
Végsebesség
200 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/órára
8,9 s
Átlagfogyasztás
15,8 l/100 km
Hatótávolság
517 km
Alapár
14 663 000 Ft
Tesztautó ára
14 831 000 Ft
|