Második X5
mazsola 2006.08.18. 15:02
2006.8.9-én hozták nyilvánosságra a BMW az első információkat nagyobbik hobbiterepjárójának második generációjáról. Az új X5 immáron hétüléses lesz és akár 272 lóerős dízelmotor is dolgozhat benne.
Ugyan 1999 januárjában, a BMW első hobbiterepjárójának bemutatóján még meglehetősen kérdéses volt, pár évvel később azonban már biztosan lehetett tudni, hogy az X5-ös sorozat hosszú életű lesz. A bajorok a mai napon hozták nyilvánosságra az első információkat a modell a második generációjáról.
A forma alapvetően keveset változott, főleg annak fényében, hogy az utóbbi néhány évben mennyire átalakultak a BMW személyautói. Az új X5 kicsit lágyabb vonalvezetésű, ennek köszönhetően kicsivel barátságosabb megjelenésű lett, az arányok pedig nagyságrendileg változatlanok maradtak. A most bemutatott összkerekes 4,85 méter hosszú, ami 20 centivel nagyobb az elődnél, szélessége pedig 1,93 m, szemben az előd 1,87-es adatával.
Az X5 utasterének legnagyobb újdonsága, hogy - a legtöbb konkurenshez hasonlóan - immáron hétüléses. A poggyásztér hét személy esetén ugyan csak 200 liter, ötülésesként használva azonban már 620-, míg kétülésesként már 1750 l-nyi csomag fér bele.
Sokat javult a beltér
Sokat javult a beltér
A motorkínálatban nem várhatóak hatalmas meglepetések: a legkisebb jelenleg ismert benzines a 265 lóerős háromezres lesz, mellyel az X5 8,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből száz km/órás sebességre, maximum pedig 216-tal képes haladni. Biztos helye van még a 4.8 literes, 367 lóerős V8-asnak is, ezzel 6,5 szekundum alatt éri el a százas tempót, a vége pedig 240-nél van. Dízelek terén eddig a 272 lovas háromezres biturbó bekerüléséről érkezett hír, ezzel 8,1 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, végsebessége pedig 225 km/h.
A második generációs BMW X5-ről hivatalosan a szeptember végén esedékes Párizsi Autószalonon rántják le a leplet, az értékesítés pedig 2007 elején kezdődik
|