Hrek : Bumfurdi betonharcos |
Bumfurdi betonharcos
2006.08.31. 16:12
A Murano meg sem prbl terepjrnak tnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jl rzi magt, de nem hibtlan....
A Murano meg sem prbl terepjrnak tnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jl rzi magt, de nem hibtlan.
Ha egy szban kne megfogalmazni a Nissan Murano lnyegt, ltszatautnak neveznnk. Eredetileg kizrlag Ameriknak kszlt, s a helyi ignyek az ers benzinmotor, az automatikus vlt, s magas, szabadid-auts ptsmd mellett nem tl nagyok. Trkks sszkerkhajts – rlhetnek, ha van egyltaln. Nagy tempra hangolt futm – minek? Hatsos, strapabr fkrendszer vagy pontos kormnyzs – ugyan mr! Minsgi anyagok az utastrben – flsleges. A Murano gy egy risi batr lett, kellemesen brutlis formkkal, egyszer technikval, s nem tl ignyes utastrrel.
Szriban stttettek a Murano hts oldals ablakai. A kt kipufogvg sokat sejtet Tragp: komfortos futs s lland tempnl csendes utastr
A kocsi bemutatsa utn jelents mennyisg Murano ramlott szrkeimportban az reg kontinensre, s ez meggyzhette a Nissan illetkeseit, hogy volna rtelme itt is rustani autt. Ezrt megprbltk az aut tipikus amerikai gyengesgeit kiirtani, ms formj rendszmtblatartt biggyesztettek r, s nlunk is elkezdtk a forgalmazst.
A mszerfal nagyon hasonlt a Nissan 350Z-ben lthatra. A mszerek a kormnyoszloppal egytt mozognakl Nagy fellet, de szinte nulla oldaltarts lsek
A Murano formja nlunk is hatsos: az utcn az emberek megfordulnak utna, de tiszteletet is parancsol. Az aclfelfjt test nagy utasteret rejt, ell, htul pazar a trknlat. Csalds viszont a csomagtart: nincs 500 literes s magas a rakodpereme. Magasra kerlt a vezetls, mg SUV-mrcvel mrve is pholybl tekinthetnk a forgalomra. A sofr krnyezete, klnsen a srga szmlapos mszeregysg s a kormny, a Nissan 350 Z sportkocsit idzi. A rokonsg a motorra is kiterjed, a Murant ugyanaz a 3,5 literes V6-os hajtja, mint a ktlses kupt – kisebb teljestmnnyel, de nagyobb nyomatkkal.
Nem tl finomak a Murano belsejben felhasznlt anyagok, viszont legalbb az sszeszerels hibtlan, ahogy az egy Nissantl elvrhat. Nyomatkosabbra hangoltk a 350 Z sportkocsiban eredetileg 280 lers V6-os motort. A Murano vltozat gyorsan prg fel, de nem rezni igazn ersnek 82 literes zemanyagtartlyvalvalamivel 500 kilomter feletti a Murano hattvolsga. Ez nem rossz, de a 16 literes tlag a dzel SUV-okkal nem tud versenyezni
Ennek ellenre menet kzben mr nem rezni annyira sportosnak a Nissan szabadid-autjt. Hiba feszesebb a rugzsa, dlnglve veszi a kanyarokat, kormnyzsa nyls, s a fkei sem tl harapsak. Motorja ugyan nem gyenge, de a CVT automatikus vlt nha kiss lemarad a trtnsekrl, padlgzas gyorstsnl pedig gy tnik, hogy csak zajong s erlkdik a motor, de nem gyorsulunk. Utbbi szerencsre csak rzki csalds – egy kzel kttonns monstrumhoz kpest egsz frge a Murano, mgsem j vele gyorsan hajtani.
Knnyen kezelhet a Nissan navigcis rendszere, amely tudja az gynevezett "Birdview", azaz madrtvlat nzpontot is. Magyar cd nincs hozz. Szp hangon, kell dinamikval szlal meg a Murano audiorendszere, amelyet a Bose szllt. A 6 Cd tras, 6 hangszrval s mlynyomval felszerelt hifi szria Automatikus vezrls, s nagyon hatsos lgkondicionl kerlt a Muranoba, amelynek egyetlen hinyossga, hogy nem lehet oldalanknt klnbz hmrskletre belltani
Knyelmes korzzs, lendletes, de nem vad hajszols mellett viszont nagyon kellemes partner a Murano. Jl megszri az aszfaltban ttong gdrket s kiugr buckkat, csendes az utastere, radsul a nagy tr s a knyelmes lsek mg hossz tvon is pihentet utazst biztostanak. Kzben szp hangon zenl a Bose hifi, elektromosan llthat s fthet a fotel, navigci v az eltvedstl, tolatradar segt szk helyre parkolskor – egyszval els osztly knyeztets jut osztlyrszl a Murano fedlzetn.
Kedves s hasznos rszlet a pedltvolsg lltsnak lehetsge Hatalmas a hely htul, az ls tmljnak dlsszge pedig llthat Magas perem s szk csomagtart, alatta rekesz s szksgptkerk
A luxusnak persze ra van: 14,6 milli forintrt adjk az alap Murant, amely egyben a cscsmodell is. Ugyanis nem ltezik belle lecsupasztott, fapados vltozat, de a metlfnyezsen kvl extra sem rendelhet hozz. Tovbbi luxusadt a benzinkton kell fizetni utna, hiszen az tlagfogyasztst nehz 15 liter al szortani, s taln ez lesz a Murano Achilles-sarka is. Se dzel, se hibrid nem kaphat belle, ami Eurpban komoly handikep. Viszont a maga nemben j ajnlat, inkbb a knyelemre s ltszatra hangslyt helyez maharadzsknak.
X-TRONIC CVT
Folyamatosan vltoz tttel ertvitelt jellnek a fenti hangzatos betszavak. Klnlegessge, hogy nincsenek rgztett tttel fokozatai. A vltban kt kpkerk s egy kszj vltoztatja az tttelt, de kzi zemmdban hat elre beprogramozott fokozat kzl vlaszthatunk.
Ami tetszett:
Hatalmas helyet, knyelmes s kitnen bellthat lseket knl utastr. Gazdag alapfelszereltsg, egyrtelm kezelhetsg, nagyon j menetknyelem. Ers a motor s finoman vlt a CVT. A csomagtart knnyedn, egy mozdulattal bvthet.
Ami tetszett volna:
Nyomatkosabb, kihzatva halkabb motor, feszesebb futmhangols, pontosabb kormnyzs s harapsabb fkek lvezetesen vezethet autt faragtak volna a Muranbl. A fogyaszts a dzel konkurencival szemben magas kiss.
H/Sz/M (mm)
4770/1880/1705
Hengerrtartalom
3498 cm3/ benzines
Teljestmny
172 kW (234 LE)/6000
Nyomatk
318 Nm /3600
Vgsebessg
200 km/ra
Gyorsuls 0-100 km/rra
8,9 s
tlagfogyaszts
15,8 l/100 km
Hattvolsg
517 km
Alapr
14 663 000 Ft
Tesztaut ra
14 831 000 Ft
|