Uj MINI
mazsola 2006.08.18. 14:46
Óvatosan nyúlt hozzá a BMW a MINI-hez, és ha elsőre nem is látszik, szinte minden csavar új. A filozófia azonban mit sem változik, mindössze a részletek csiszolásában mélyedtek el a mérnökök.
Bár csak egy modellfrissítésnek tűnik, mégis teljesen új autó lesz a MINI következő generációja. A kocsi 6 centit nőtt hosszában, de a jellegzetes arányokon nem változtattak a dizájnerek. A formán is érezhető, hogy alig mertek hozzányúlni a bevált külsőhöz, épp csak annyit változtattak az első lámpákon és a hűtőrácson, hogy az eddigi világra rácsodálkozó kinézet egy cseppet morcosabbá váljon. A belső tér bár teljesen új, hangulatában ez sem más, leszámítva a jóval igényesebb beltéri anyagokat. Újdonságnak számít viszont a beltéri hangulatvilágítás, amely a tetővonalat és az ajtókat borítja akár narancssárga vagy kék fénnyel is. A leendő vásárlók egyébként több színösszeállítás közül választhatnak és jobban személyre szabhatják kedvencüket.
A rossz utakon borzasztóan rázós futóművet valamivel komfortosabbra hangolták, de a gyár állítása szerint ezzel nem csorbult a márka védjegyének számító gokartos irányíthatóság. Egyelőre két motorral lesz választható az új MINI, mindkettő a BMW-PSA közös, új fejlesztésű változó szelepvezérléses erőforrása. A MINI Cooper-t 120 lóerős 1.6-os hajtja, méghozzá kellemes dinamikával: százra 9,1 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 200 km/h körül alakul. A Cooper S-t ennek az erőforrásnak turbóval megtámogatott 175 lóerős változata repíti, ezzel a csúcs MINI 7,1 másodperc alatt gyorsul százra és 224 km/h-val is képes szaladni. Imponáló a 240 Nm-es, túltöltéssel pedig 260 Nm-es nyomatékadat is.
Mindkét motorhoz hatsebességes kézi váltó jár szériában, az ugyancsak hatsebességes, kormányról is kapcsolható automataváltó opció. A két motor fogyasztása bár jelentősen nő, a károsanyag kibocsátást sikerült csökkenteni. A Cooper S-t szériában defekttűrő abroncsokkal szerelik majd, és mindkét változat elektromos szervót kap majd.
Belül egy picit jobban feltűnik az átdolgozás
Belül egy picit jobban feltűnik az
átdolgozás
Az alapváltozat, a MINI One 2007 első felében érkezik, hajtásáról egy 1.4-es 95 lóerős motor gondoskodik. Természetesen az új MINI sem lesz dízel nélkül: még nem tudni biztosat a MINI One-nal egy időben érkező öngyulladós motorról, de a gyár kategóriája legkifinomultabb, legkulturáltabb dízelét szánja a motorháztető alá.
Fontos szempont volt a biztonság növelése is a tervezéskor: a gyár javított gyalogosvédelmet, szériában kínált 6 légzsákot, ESP-t és a kis méretek ellenére nagyobb gyűrődő zónát és merevebb karosszériát ígér. A MINI-ből eddig 800 ezer darab fogyott és 2008-ra évi 240 ezerre növelik az oxfordi gyár kapacitását; ez pontosan a duplája annak, mint amit 2001-ben terveztek. Az új MINI-ről hivatalosan a szeptemberi Párizsi Autókiállításon rántják le a leplet.
|