Hírek : Ilyen lesz az új Scirocco! |
Ilyen lesz az új Scirocco!
mazsola 2006.08.26. 08:32
Rengeteg spekuláció előzte meg az új Scirocco megérkezését, ám a Volkswagen véget vet a pletykáknak, mert Párizsban bemutatja a típus előfutárát, az Iroc koncepciót.
Az A5.hu is számtalanszor beszámolt már az új Volkswagen Scirocco érkezéséről, pletykákról és lehetséges rajzokról, ám a VW ezúttal hivatalos közleményben tudatta, hogy ősszel bemutatja a szériaváltozatra már nagyon hasonlító Iroc Concept tanulmányautót.
Dögös lett az Iroc! - klikk a galériához
Dögös lett az Iroc! - klikk a galériához
A szeptember végi Párizsi Autószalonon debütáló újdonság bizonyára az új Scirocco előfutára, ezt első hivatalos képein apró trükkel sejtetik a wolfsburgiak. Az élénk zöld színre fényezett tanulmányautó rendszámtábláján ugyanis SCIROCCO dombornyomás található, de ebből csak az IROC szó kapott fényezést. Akárcsak a három évtizeddel ezelőtti elődnél, az új Scirocco esetében is a Golfot vették kiindulási alapnak a tervezőmérnökök. Az új modell 3,6 centivel hosszabb és 4,1 centivel szélesebb, mint a Golf, közel hat centivel alacsonyabb, de tengelytávja is mintegy tíz centit növekedett. Az eredmény egy laposabb, elnyújtott formájú, meredek hátsójú kupé, ami arányaiban még mindig nagyon emlékeztet a Golfra. Attól csupán frontrésze tér el, de az nagyon. Szerencsére az Iroc nem az új VW egyen-orrot kapta meg, helyette egy sokkal agresszívebb, nagy légbeömlős frontot álmodtak a kocsira. A koncepciót 19 colos kerekekkel szerelték.
Ez aztán a hot hatch!
Ez aztán a hot hatch!
Míg a külső akár változatlan formában sorozatgyártásra is kerülhetne, addig az Iroc Concept belseje az űrkorszakot idézi. Az ötpontos biztonság öv, vagy a derengő fényű műszerek minden bizonnyal kimaradnak majd a végleges kocsiból, de a 2+2 üléses konfiguráció, vagy az alaphelyzetben is 300 literes csomagtér nagyon bíztatóan hangzik. A VW szerint az Iroc Concept első kerekeit az új 1,4 literes, turbós-kompresszoros négyhengeres 210 lóerős változata hajtja. Nyilvánvalóan ennek a motornak a kisebb, 150-170 lóerős kivitele mozgatja az alapmodellt, míg a jobban felszerelt autókat a Golf GTI 2 literesének 240 lóerőre felpaprikázott kivitelével, vagy 3,6 literes, 280 lóerős V6-ossal szerelik. A várakozások szerint a 4Motion összkerékhajtást és a DSG automatizált váltót is megkaphatja a Scirocco, utóbbit akár hét fokozattal is készíthetik. A Scirocco legkorábban 2008-ban kerülhet a szalonokba.
|