Hrek : Teszt: Chrysler 300C 3.0 CRD Touring |
Teszt: Chrysler 300C 3.0 CRD Touring
mazsola 2006.08.25. 10:32
Olyan, mint egy Rolls-Royce. Ez a mondat hangzott el legtbbszr azon rokonaim, bartaim s zletfeleim szjbl, akik most elszr nztek meg alaposan egy 300C-t. Igazuk van, tnyleg olyan. Amg bele nem lnk.
Nem lehet betelni vele...
A kls gy tkletes, ahogy van. Legyenek szvesek, vessenek mglyra a hlyesgrt, amit egy korbbi nagyszabs Chrysler-bemutat okn rtam, miszerint nem jk az arnyai, mert igenis jk. Hasonlt pr tanulmnykombira. Emlkeztet a klasszikus angol Shooting Breakekre is. Minl tovbb nzem, annl szebb.
Az eleje - frontja, st homlokzata - zsenilis, tnyleg Rollsokra, Bentley-kre emlkeztet. A sokoptiks, komoly fnyszrkhoz jl passzolnak alul a kis kerek kdlmpk; ritkn rzek ksztetst jaszkarizs kdlmpzsra, de a Chryslernek eszttikai okokbl klnleges engedlyt kne kapnia a kzlekedsi hatsgoktl. A hatalmas htrcson tz szemlyre grillezhetnnk (br nyilvn manyagbl van). A krmot bsggel, de mg zlses mennyisgben adagoltk. Kerlt kt kis villdz harci csk a szemek al, a visszapillantk is minden irnybl tkrznek, a kilincseket is lekrmoztk, htul meg a lkhrt tetejre fektettek egy vkony lemezt.
A htulja kevsb jellegzetes
A htulja kevsb jellegzetes
Jl sikerlt a hts traktus vegeinek bestttse is, a 18-as, ktszer t klls felnik is szolidan szpek. Az aut fara nincs olyan ltvnyos, mint a front, ezt a tervezk is rezhettk, ezrt raktak ide egy jkora szrnyas-aranyos Chrysler-jelvnyt. Az sszhats lenygz, nem is lehet a lmpnl orrot piszklni, mert gyis tnznek, ki l ebben a szp autban. A kategriatrsakat mr megszoktk mifelnk, de a Chryslernek integettek a gyerekek, utna nztek a zebrn ll gyalogosok.
Kisplasztika a faron
Kisplasztika a faron
Brpamlag kis fval, szp
Brpamlag kis fval, szp
A 300C helyknlata tekintve fels-kzpkategris szemlyautknt s csaldi kombiknt egyarnt megllja a helyt. Htul magam mgtt tenyrnyi hely maradt a trdem eltt, a fejtr ppen hogy, de elg volt 181 centis termetemnek. A csomagtr sem tl nagy, VDA-szabvny szerint 630 liter; a kombi E Merci 690. Ezt a b hattized kbmtert azonban szmos kis rekeszre, fikra osztotta a Chrysler, kedvencem a felhajthat kis manyaglap, apr, fggleges hlkat feszt ki, gy kulturltan, szeparltan elhelyezhetv vlik akr ngy literes zacsks tej!
Tulajdonkppen nem rossz, de ignytelenebb a versenytrsaknl
Tulajdonkppen nem rossz, de ignytelenebb a versenytrsaknl
Sok embertl hallottam mr a legklnbzbb apropkbl, milyen gagyi, manyag, eurpaiatlan a Chrysler belseje E Merci-, 5-s BMW-, A6-os Audi-, Lexus GS-sszehasonltsban. Ht, valban. A C300 bell nem sokkal tbb egy jl felszerelt Vectrnl, st. Ha az anyagminsget nem nzzk, akkor is. Eleve egy csom divatos, j vagy jra feltallt extra nem is rendelhet hozz: se kanyarfnyszr, se kulcsmentessg, se kvetradar, mg a tkrket is csak a szednban lehet elektromosan behajtani.
Kicsi, kemny, nagyon manyag, nem luxusautba val
Kicsi, kemny, nagyon manyag,
nem luxusautba val
Van szmos apr, mosolyogtat vagy pp bosszant hlyesg, figyelmetlensg is. Bezrskor az ablakokat nem lehet a kulcs gombjnak nyomsval felhzni, a tetablakot becsukni, pedig ezt a szolgltatst szmos jval kisebb, olcsbb aut is tudja. Csnya, hzi kknyra emlkeztet az esszenzor beptse, kbelezse a tkr mgtt. Rettenetesen gagyi a kzpkonzol tetejn lv kis gombegyttes, a tesztautban radsul a hts ablaktrl kapcsolja csak felettbb ers nyomsra volt hajland mkdni. Nekem mr fjt, mire bekapcsolt.
gy nz ki egy 12,7 mills kzpkonzol?
gy nz ki egy 12,7 mills kzpkonzol?
Nem tudom, biztosan nagyon biztonsgos, de idegest, hogy a motoros ls memrija csak kikapcsolt vnl, P llsba tolt vlasztkarral hajland mkdni, menet kzben nem. A klma korntsem mkdik olyan finoman, mint az eurpai konkurencia modelljeiben, dti' a hideget. A tankols is horror, a kulcsos tanksapka nevetsges b tizenmillirt, radsul a kulcsot mindig ellenkez irnyba kell forgatni, mint a sapkt, a leszeds-felraks ktkezes manver.
Van persze sok j dolog is az autban. Pldul a digitlis irnyt: ha elbizonytalanodik az ember Rkosborzasztn, legalbb azt kiszmolhatja, merre esik a Duna. Jl hasznlhatk, knnyen megtanulhatk a kormnyra vitt rdi- s szmtgpgombok. A hathangszrs Boston rdi (felras) szpen szl mg akkor is, mikor mr az agyam rezgeti. Nagyon jl kezelhet, a gombok logikjt mr a kistesban, a Dodge Caliberben is megcsodltam.
Kzps bajusz minden egybhez
Kzps bajusz minden egybhez
A Chrysler megkapta a Mercedes egyetlen bajszt, a tradicionlis hatalmas kombinlt kormnykapcsolt. gy aztn jobboldalt nincs bajusz, baloldalt viszont hrom is van, mert a tempomat is karos, valamint a kormny is egy hossz pckkel mozgathat ki-be, fel-le, elektromosan. sszetveszteni nem lehet ket, a rendszer mkdik, vicces a msik oldalon a hatalmas, res tr.
Sok lemez, kevs veg
Sok lemez, kevs veg
Chrysler a klvrin
Chrysler a klvrin
Nagyon j a porlaszts a szlvdre, egy nyoms a bajszon, s mr tiszta is az veg. Remekl lehet pakolni a kocsiban, brmit elnyel a hatalmas kzps trolrekesz, a kesztytart, az oldalzseb. Tetszett az automata napfnytet is, kr, hogy a hts ablakokon mr nem futotta automatikra. Nagyon szp a bels kilincs, igazi fm, j hideg, miatta sok hibt megbocstok. s tetszett a mifelnk szokatlan motorosan llthat pedlsor (felras ez is); j jtk fixen tartani a lbat s a kapcsolval nyomni a gzt. Elvan a gyerek.
Lbikzifk
Lbikzifk
rverseny
218 lers dzel tesztautnk listara 12,7 milli forint. Ebben van tempomat, tolatradar, ktzns automata klma, memris villamosszk, ESP, xenon, meg mg egy csom elvrhat s el nem vrhat extra. Termszetesen automata: kzi vlts 300C nincs is. Ez azt jelenti, hogy mg a napfnytets (300E), elektromosan llthat pedlsoros (70E), brlses (440E), j hifis (110E) tesztaut is alatta marad a legfapadosabb (na persze az is okos klms, villanytkrs) E320 CDI kombi Merci 14,6 millijnak; abban ugyanez a motor van.
Az Audi A6 180 lovas (piha!) V6-os dzelkombija, az Avant szintn 12,7 millitl indul, automatval mris 13,4, ksznjk. A BMW 5-s kombijnak gyengbb vltozata, a 177 lovas 525d 12,5, a 231 lovas 530d mr 14 milli, az automata vlt felra 570 ezer. Teht ez is drgbb. Aki nem felttlenl a nmet Szenthromsgot tekinti konkurencinak, elviheti a dzel, 185 lers V70-es Volvt 11 millitl - kevesebb pnzrt kevesebb l, kevesebb extra s valamivel kevesebb presztzs.
510 Nm a fed alatt
510 Nm a fed alatt
A Mercedes-Benz hromliteres V6-os dzelmotorja nemcsak az E-Klasshoz, vagy a Jeep Grand Cherokeehoz, hanem a Chrysler pp kttonns tmeghez is elegend. 218 ler, 510 newtonmter, mind a hts kerekek kapjk. Autplyn gond nlkl tarthat a ktszz is akr (persze csak Nmetorszgban), a vg a gyr szerint 227.
Ha nagyon akarja a pilta, mg szraz ton indulsnl is meg-megmoccantja a fenekt az aut, esben, kanyarban aztn vgkpp a 300C mrethez s tekintlyhez tkletesen mltatlan nfeledt jtszadozssal riogathatja kzlekedtrsait, akinek van az ilyesmihez affinitsa. rdekes lmny pldul egy bevsrlkzpont krforgalmban odapattintani a lovaknak: toljk mr meg jobban azt a hts tengelyt, aztn lesni a hatst a bejratoknl vrakoz autsok arcn. Persze ez veszlyes, eltlend, helytelen, de a Chrysler mindenesetre megadja a lehetsget az ilyesfajta szociolgiai ksrletre. Annyira, hogy a menetstabilizl is brmikor kikapcsolhat.
Szp kar, szp fabett
Szp kar, szp fabett
Ami viszont visszafogja az ilyesfajta extrm sport zsnek vgyt, az a vlt. tsebessges automata, lasscska, butcska, rtetlenke. Nagy rhagyssal kell megnyomni a gzt elzseknl, mikor orszgti tempban az utols szembejv gy 50 mterre jr elttnk. Padl; a V6 nekigyrkzik, ert gyjt, aztn mire a msik sv megrlt, HRRRRRR, mr meg is indul a 300C. rdekes, de meg tudnm szokni ezt a lustasgot, a Chrysler nagy tmeghez illnek reztem ezt a megfontolt viselkedst, amirt annak idejn pldul az A4-es Audit meg tudtam volna fojtani. Tn regszem.
Vagy ott a kzi zemmd, nlkle manapsg mr nincs automata. Ha elzs eltt visszapcgtetjk 4-be, akr 3-ba a vltt, harapsabb lesz a reakci a gzra. Sajtos a Chrysler megoldsa, miszerint csak 1-tl 4-ig operlhatunk a fokozatokkal, ha felrnk 5-ig, mris jra D-ben vagyunk.
Megsproltk a vevnek az utlagos flizst
Megsproltk a vevnek az utlagos flizst
A futmvet is inkbb knyelemre, semmint vadulsra terveztk. Eurpaiatlan gondolkodsra vall, hogy mg mr az Astrkban is ott figyel a kis SPORT felirat gomb, amivel vltoztathat a lengscsillaptk karakterisztikja, a nagy, drga Chrysler csak egyflekpp csillapt. Lgyan.
Szp rk, szp tipogrfia
Szp rk, szp tipogrfia
Orszgton, 110-120 kztt autzva, gyakran elzve 8,1 literes fogyasztst realizltam a Budapest-Debrecen-Budapest tvon, a ngyesen. Kt tonna, 218 ler, V6 automatval: ez teljesen rendben van. St.
Tiszta Rolls-Royce
Tiszta Rolls-Royce
Szerintem 300 C-t ktfle ember vesz. Az egyiknek mg nem volt luxusautja, de megszaladt neki, esetleg kineveztk ffnknek, s t kell lnie egy 10+ millis autba a 10-mnuszbl. Ha a Chrysler rtkestje r oda hozz elszr, nyert gye van. A kls magrt beszl, bent meg ott a villamos brszk, a remek hangzs hifi, a hatalmas kormny, a biztonsgos menetstabilizl, a lgzskok, mi kellene mg?
A msik tpust olyannak sejtem, aki pp lecserli 10+ millis kocsijt, volt mr Mercije, BMW-je, Volvja, Audija, de legalbbis prblta mr ket. s akkor szembejn ez a htmaszk, ezek a fnyszrk. ﮎ¥♀ǽį, mondja magban akkor, kit rdekel, ha pr dollrnyi sprols miatt az llap bels oldalra mr textil kerlt br helyett, a tbbiben sokkal kifinomultabb a bels vilgts, van nagy kperny menvezrlssel. Amikor reggel felnyitom a garzskaput, EZT a poft akarom ltni!
Aki szereti a ktyket, a tkletes knyelmet, ne vegyen 300C-t. Aki az Autkat szereti, vegyen btran. Nekem is inkbb kne ez az szinte tah redneck, ez a darabos, mafla jszg, mint egy kifinomult, elegns sznob az hazbl. Tbb llek van benne. Meg mg olcsbb is.
A tet egy rsze is nylik
A tet egy rsze is nylik
A szerz rtkelse ertekeles
Ers, egsz takarkos nagy csaldi bhm, lvezetes htskerk-hajtssal, remek hifivel, a hzon belli konkurencinl szernyebb minsgben, m kedvezbb ron, sszehasonlthatatlanul menbb klsvel. A buta vlt s a gagyisgok miatt azrt levonok egy csillagot: 4.
Sajnos a kdlmpa tilos, pedig gy szp igazn
Sajnos a kdlmpa tilos, pedig gy szp igazn
|