Hrek : Prba: Audi TT Coup, RS4, S6, S8 - 2006 |
Prba: Audi TT Coup, RS4, S6, S8 - 2006
mazsola 2006.10.19. 17:10
Elszr az RS4-est prbltuk ki, aztn a TT Coupt, aztn az S6-ost, vgl az S8-ast. Ha valaki ennyitl mg nem jult el, csak azrt lehet, mert nem tudja, hogy a ngy modellbl hrom is tbb mint 400 lers.
Az Audi nagyszabs sportaut bemutatt szervezett a Hungaroringre. gy neveztk el: Audi Sportscar Experience. Annyit elre elrultak, hogy nemcsak bjk kztti pilinckzs lesz, hanem mehetnk rendesen a plyn is. Kiprblhatjuk az RS4-est – V8, 420 LE, 430 Nm, 0-100: 4,8 s -, a TT Coupt – V6, 250 LE, 320 Nm, 0-100: 5,7 s -, az S6-ost – V10, 435 LE, 540 Nm, 0-100: 5,2 s - s az S8-ast – V10, 450 LE, 540 Nm, 0-100: 5,1 s. Vidm kompnia, sz se rla, de a legszebb az egszben az, hogy meggrtk, megmutatjk az Audi vadonatj, a Lamborghini Gallardo alapjaira pl kzpmotoros sportkocsijt, az R8-at is.
Ez a sok bszme kombi 5,3 msodperc alatt van szzon
Ez a sok bszme kombi 5,3 msodperc alatt van szzon
Reggel kilenc rakor mr a Hungaroringen kellett lenni. A reggeli cscsforgalom ellenre nem nagyon ksett el senki, szp szmmal gyltnk ssze, valamelyik kollga meg is jegyezte, hogy rdekes mdon, amikor mentautt adomnyoz XY cg, valahogy mindig kevesebben jvnk. Gyarl az ember, ez van. Lpjnk tl rajta, s foglalkozzunk inkbb az autkkal.
Audi RS4
0-100 km/h: 4,9s
0-100 km/h: 4,9s
Ez a most kaphat leggyorsabb Audi. Az orrban hosszban elhelyezett V8-as motor 4,2 literes, s literenknt 100 ler a fajlagos teljestmnye. Ez a brutlis szerkezet kevesebb mint t msodperc alatt gyorstja szzra az autt, ami elkpeszt rzs. Az RS4 annyira durvn jl ment, hogy utna az egybknt gyors s ers TT egy rvid ideig kifejezetten szerencstlennek tnt.
Az RS4 motorjnak a ltvnya is htborzongat
Az RS4 motorjnak a ltvnya is htborzongat
Ez az aut mindent tud. A hajtsa, a futmve, a vltja, a motorja, a fkjei egyarnt tkletesek, az RS4 ennek kvetkeztben minden szituciban agilis s gyors, kemnyen megy, nem billeg, remekl fordul, gynyr a hangja is, mgsem sportaut, hanem minden hjjal megkent, extrm mdon sportos kzpkategris limuzin, avagy kombi. Avagy kabri.
A karvalylmpa az RS4-nek is jl ll
A karvalylmpa az RS4-nek is jl ll
22,5 milli az ra, amirt mr sok minden mst is lehet kapni. Ha sportautt akarunk, akkor valami laposabb, hangosabb, kemnyebb szrnyeteget, ha meg limuzint, puhbbat, csndesebbet. Az RS4 nem egy vresszj vadllat, ahhoz tlsgosan szofisztiklt, egy luxuslimuzinnl viszont jval hangosabb, kemnyebb. Ms oldalrl viszont egy teljes rtk csaldi aut, amivel knyelmesen, praktikusan utazhatunk, de ha kedvnk tartja, versenyplyn alzhatjuk a npeket. Mindkt llts igaz, nzpont krdse, ki mit lt benne. rdekes szvr, annyi szent.
Audi TT Coup 3.2 V6
0-100-ra gyorsulni 5,7 msodperc alatt mg soha nem tnt olyan keservesnek, mint mikor az RS4-bl tltnk a TT-be. Hiba, no, 250 ler az nem 420. A relatve visszafogott motorer miatti hinyrzet azonban csak az els kanyarig tartott, a TT ugyanis amennyivel gyengbb, laposabb s kisebb, annyival sportosabb s lmnydsabb, mint az RS4.
Rvid fejtgts elzi meg a vezetsi gyakorlatot
Rvid fejtgts elzi meg a vezetsi gyakorlatot
Ezt tnyleg sportautnak szntk, s ez minden mozdulatn rzdik. Nagyon kzvetlen, folyamatosan mozog alattunk, szpen pakolja a fenekt, ahogy kell. A DSG vlt remek, s nagyon j rzs, hogy a fldn lnk. A V6-osnak gynyr hangja van, kell a fennek az a sok flsleges henger, s persze a 250 ler is bsgesen elg egy j kis lmnyautzshoz, akr versenyplyn is.
A 3,2-es TT alapra valamivel kevesebb mint 14 milli, a DSG, pardon, S-tronic vlts meg valamivel tbb. Nem kevs, ha belegondolunk, hogy 12,5 millirt mr Z4-est is kaphatunk, de – , milyen nehz ezt lerni – a TT-vel izgalmasabb autzni. A rgit sokan szidtk, hogy nem elg sportos, nem elg lvezetes, ht ezt az jat szerintem nagyon telibe trafltk.
Audi S8
Az elegns risban alig rezni a sebessget
Az elegns risban alig rezni a sebessget
Viccesen semmilyen egy bszme luxusblnval 5,1 msodperc alatt elrni ll helyzetbl a szzat. A V10-es hangja taln a legcsodlatosabb, amit valaha is hallottam, az RS-4-es motorjnl kt oktvval mlyebb rlt brummogs, de ha nem tudnm, nem hinnm el, hogy ilyen kemnyen megy. Az S8 kzel kt tonnt nyom, s tbb mint t mter hossz, egyltaln nem rezni benne a sebessget, de ez nem is baj.
Vszfkezsi gyakorlat, aki bjt tall, az tr vagy gyilkol
Vszfkezsi gyakorlat, aki bjt tall, az tr vagy gyilkol
Az S8 nem akar msnak ltszani, mint ami valjban: tkletes knyelmet nyjt luxusaut, eszeveszett motorervel. Nem tudom, ki vesz ilyen autt 30 millirt, ki az, akinek nem elg a sima 4,2-es A8-as 335 lereje, de meg tudom rteni. Ha mr ld, legalbb legyen V10-es. s hzzon, mint a veszedelem. s kzben legyen pontosan ugyanolyan knyelmes, mint brmelyik hasonl blna. Ha majd egyszer sok pnzem s nagy hasam lesz...
Audi S6
0-100 km/h: 5,3 s
0-100 km/h: 5,3 s
A V10-es nem forog annyit, mint a V8-as
A V10-es nem forog annyit, mint a V8-as
Ahogy az RS-4-et, az S6-ost sem rtettem teljesen. Termszetesen ez is rmiszten gyors, hiszen ugyanaz a V10-es van benne, mint az S8-asban, s nagy mrethez kpest meglepen jl fordul, de n akkor mr nem llnk meg flton, megvennm a nagytest. Az S6 24,5 milliba kerl, az S8 kb 20 szzalkkal kerl csak tbbe, a presztzse viszont sokkal-sokkal nagyobb.
Igaz, az S6 valamivel agilisabb, de a clkznsg vlheten kevs gumit s benzint fstl el versenyplykon, annl tbbet utazik knyelemben, bkessgben, abban meg egyrtelmen az S8 a jobb. Persze az S6 is remek jrm, szp, ers, gyors, knyelmes, stb.stb. De nekem akkor is a Nagy Hal kne.
Vilgszenzci, avagy az R8-as testkzelbl
A nagy leleplezs
A nagy leleplezs
s alig egy httel Prizs utn a sajt szemnkkel lthattuk az R8-at, a kzpmotoros Audi-sportkocsit, ami a Lamborghini Gallardo alapjaira pl. Egsz dleltt csinos szrke kpenyben volt, aztn ebd utn nagy csindraddattval lerntottk rla a leplet. Megfogdostuk, megnzegettk, beleltnk, lefotztuk, muldoztunk. Az letben is nagyon szp s ignyes, nemcsak a kpeken, kr, hogy ez csak statikus bemutat volt.
Meghallgattuk, hogy az autban a Le Mans-i bajnok gnjei lnek tovbb, hogy az sszkerkhajtsi rendszer ltalban a hts tengelyhez juttatja el a nyomatk nagyobbik rszt, de ennl sokkal izgalmasabbnak tnt a hts szlvd all kikandikl 420 lers V8-as FSI-motor, s az aut maga. Rszemrl alig vrom, hogy kiprblhassam, br gy rzem, most egy idre sikerlt betelnem az Audi szrnyetegeivel. n melyiket vlasztan?
A 420 lers V8-as kikukucskl a hts szlvdn
A 420 lers V8-as kikukucskl a hts szlvdn
|