Hírek : Opel Corsa és Chevrolet Captiva próbálgatás |
Opel Corsa és Chevrolet Captiva próbálgatás
mazsola 2006.10.19. 17:07
A nagyközönség a hétvégén próbálgathatja, mi azonban már túl vagyunk az új Opel Corsa első kipróbálásán, melyen egészen pozitív benyomásokat szereztünk az autóról. Az új modell több pontban sokat fejlődött elődjéhez képest, a nagyra nőtt kisautón kívül ráadásul egy másik GM-újdonságot, a Chevrolet Captivát is elvittük egy körre.
gyan már a csapból - többek között az A5-ből is - az Opel C'MON reklámja folyik, ami az új Corsát hivatott némiképp újszerű módon népszerűsíteni, az autót azonban eddig csak kevesek próbálhatták ki. Mi ezen szerencsések közé tartozunk, igaz eme helyzeti előnyünk nem sokáig marad meg, hiszen a cég igen komoly bemutatót szervezett új kisautója köré ezen hétvégére.
Van is azonban mire csinálni a felhajtást, az Opel, mint tömeggyártó ugyanis elsődlegesen a vásárlók közében népszerű kategóriákból él, nálunk pedig tudvalevőleg a kisautók és a kompaktok fogynak a legnagyobb mennyiségben. Mivel pedig az előző Corsára a legtöbbet hallott kritika az volt, hogy túlságosan szürke megjelenésű, ezért megpróbálták magukat összekapni a német dizájnerek, hogy egy markánsabb kiállású autót rajzoljanak. Ez voltaképpen sikerült is, noha a Corsa elég erősen emlékeztet az "újgenerációs kisautók" jelzővel emlegetett Renault Clióra és a Peugeot 207-esre. A hasonlóságot elsősorban pufókságának köszönheti, ennek azonban megvan az az előnye, hogy viszonylag kis külső méretek mellett kellően tágas utasteret tudnak kialakítani benne a tervezők. Ez a Corsa esetében is sikerült, hiszen elöl és hátul egyaránt nagyobb hely van benne, mint elődjében, körülbelül akkora, mint a fent említett konkurensekben.
Még a pusztában sem néz ki rosszul
Még a pusztában sem néz ki rosszul
Szintén komoly változás az elődhöz képest, hogy immáron markánsan elkülönül egymástól a három- és az ötajtós változat. Előbbi leginkább az Astra GTC-hez hasonlítható, mellyel természetesen elsősorban a fiatalokat próbálják megfogni, utóbbival pedig a praktikus, kis családi autót keresőket. Az eddigi eredmények szerint nem is sikertelenül: Magyarországon eddig már több mint 1300 előrendelést vettek fel az autóra, amiből ugyan mindössze 150 autó az, amire konkrét, az utcáról a szalonba betérő ügyfél tette le az előleget, ez a szám azonban még mindig kecsegtető az Opel számára, hiszen ez a 150 ember jószerével úgy vette meg az új Corsát, hogy csak fényképen látta.
Az új Corsa motorválasztéka nem esett át komolyabb megújuláson, hiszen az alap továbbra is a 60 lóerős egyliteres, ezt követi az 1.2-es 80-, majd az 1.4-es 90 lóerős benzines. Dízelek közül a 75, illetve 90 lovas 1.3 CDTI, valamint az 1.7 literes, 125 lóerős teljesítményű erőforrások állnak rendelkezésre. Igazán erős motornak tehát egyelőre híján van a Corsa, az ilyenre vágyóknak azonban nem kell sokáig várniuk, hiszen tavasszal érkezik az OPC kivitel, kicsivel 200 lóerő alatti teljesítménnyel.
Kicsit mindenhonnan az Astrára emlékeztet
Kicsit mindenhonnan az Astrára emlékeztet
Az újságíróknak tartott bemutatóra a 60 lovas alapmodellt - talán nem véletlenül - nem hozták el, így az 1.2-est és a kisebbik dízelt tehettük próbára pár tucat kilométer erejéig. Az, hogy melyik motorral kívánatosabb a Corsa, nem kérdés: az 1.3 CDTI sokkal nagyobb életkedvvel lendíti előre a nagyra nőtt kisautót, ezzel még autópályán is határozottan kellemes utazni. A váltó végáttétele szerencsére hosszabb, mint a hasonló motorizáltságú Merivánál, így nagy tempónál is rugalmasabb, ráadásul sokkal kevésbé zajos. Apropó, zaj: az új Corsa elsőre meglepően csendesnek tűnt még nagy sebességnél is, reméljük pár ezer kilométer után sem kezd el benne zörögni semmi.
A 80 lovas benzines motor inkább azoknak lehet jó, akik javarészt csak városban használják autójukat és/vagy idegenkednek a dízeltől. Szól azonban egy igen komoly érv a benzines mellett, mégpedig az ára: az Essentia fantázianevű alapkivitelben ugyanis bő 400 ezer forintos különbség van a két motor között, ami ebben a kategóriában bizony sok. Utóbbi egyébként legolcsóbb változatban 3,139, előbbi pedig 2,709 millióért vihető el. Ebben benne van az elektromos külső tükör, a szervókormány, a két légzsák és a blokkolásgátló, vagyis igazából csak a legszükségesebbek. A legolcsóbb változat, az 1.0 Essentia 2,559 millióba, míg legjobban felszerelt kivitel, az 1.7 CDTI Cosmo 4,5 millióba kerül. (Részletes ár és felszereltséglista itt található.)
Most hétvégén, vagyis 14-15-én azonban bárki kipróbálhatja az új Corsát, aki elmegy egy márkakereskedésbe, azoknak pedig mindenképpen érdemes megnézniük, akik mostanság szándékoznak kisautót vásárolni maguknak, hiszen összességében egy kellemes autónak tűnik, biztosat viszont csak a hosszabb teszt után tudnánk mondani róla.
A traktor azért jobb céleszköz az őszi munkálatok elvégzésére
A traktor azért jobb céleszköz az őszi
munkálatok elvégzésére
Ugyan a sajtóbemutatón a Corsa volt reflektorfényben, azonban két másik újdonság is most debütált hivatalosan a magyar piacon, igaz ezek nem Opel-színekben. A Chevrolet új limuzinjáról, az Epicáról, valamint új SUV-járól, a Captiváról van szó. Ezek közül utóbbit próbáltuk ki, mivel az Epica nemrégiben hosszabb ideig vendégeskedett nálunk, így erről hamarosan hosszabb tesztet is olvashatnak.
A Captiva az Opel Antara alapjaira épül, mind külsőben, mind pedig belsőben látványosan elkülönül azonban tőle. A megjelenéssel nincs gondja a hobbiterepesnek, a kategóriától megszokott, drabális, kissé amerikaias forma egyáltalán nem áll neki rosszul. A belső kidolgozása már sokkal inkább hagy kívánnivalókat maga után, bár igazából az olcsóbb SUV-ok között még ez a kissé szürke és nagyon műanyag enteriőr is megállja a helyét. Összkerék-hajtás van, terepváltó nincs, így voltaképpen klasszikus hobbiterepjárónak lehet bélyegezni a Captivát, amelynek legfőbb konkurense a Kia Sportage - Hyundai Tucson páros, mérete és helykínálata is leginkább ezekhez hasonlít. Az Antarának egyelőre nincs hazai ára, a felhasznált anyagok és a kidolgozás minősége azonban ténylegesen magasabb minőségi szintet képvisel, ennek megfelelően nyílván drágább is lesz majd.
Tipikus SUV
Tipikus SUV
A bemutatón egy 2.4 literes 136 lóerős benzinmotorral és ötsebességes kéziváltóval szerelt kivitelt sikerült kipróbálnunk - a kétliteres 150 lovas dízel akkor éppen hiánycikk volt, a 230 LE-s 3.2-es V6-os piaci részesedése pedig várhatóan annyira alacsony lesz, hogy elsőre nem ezt a változatot kívántuk elvinni - az autókat kiadó hölgy legnagyobb megrökönyödésére. Menet közben a Capciva pontosan olyan, amilyenre számítani lehetett: kicsit mindenhol lötyög és nyúlós, a motor pedig nem valami erős, igaz legalább a nyomatékleadása egyenletes. Az öt- és hétüléses kivitelben is rendelhető Captiva alapára a 2.4-es motorral 7,5 millió forint, míg a nagyobb érdeklődésre számot tartható dízel nyolcmilliótól vihető el. Ez elsőre nem tűnik különösebben kedvező árnak, az autó alapfelszereltsége azonban elég gazdagnak mondható, egy próbát így ez is megérhet a potenciális SUV-vásárlóknak.
|