klasszverdak
klasszverdak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Ne lopj!
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Heti hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Melyik a kedvenc autó márkád?

Opel
Mustang
Ferrari
Audi
BMW
Kia
Shelby
Lada
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek
Hírek : Nissan X-Trail Columbia 2.2 dCi Elegance teszt

Nissan X-Trail Columbia 2.2 dCi Elegance teszt

mazsola  2006.12.04. 20:29

A közmondást kicsit kifordítva, ruha teszi az autót, legalábbis a Nissan X-Trailt biztosan. A terepjárókban tapasztalt japán márka a Columbiával közösen öltöztette fel a már jó néhány éve piacon lévő szabadidős autót.

Nem hiába hívja magát újabban 4x4 specialistának a Nissan, soha nem volt ugyanis annyi terepjáró modellje a kínálatban, mint most. A legkeményebb nehézfiú mind közül régi jó ismerősünk, a Patrol. Aki munkára is használja terepesét, a Navarát választja majd, ez a pick-up az elmúlt esztendőben újult meg teljesen, akárcsak az alapjaira épülő nagy terepjáró, a Pathfinder. A sártól irtózó, de nagy lábon (és nagy keréken) élő városiaknak az izgalmas formatervű Muranót kínálják, míg a legkisebb mind közül a személyautós tulajdonságokkal rendelkező X-Trail. Bemutatóját 2001-ben tartották, Magyarországra egy évvel később érkezett. 2003-ban végrehajtottak rajta egy kis modellfrissítést, ekkor kisebb méretűre csökkentették a hármas osztású Nissan hűtőmaszkot, és a középkonzol kiosztását is áttervezték. Időközben új motorral gazdagodott az X-Trail palettája, a 2,2 literes dízel 114 helyett immár 136 lóerőre képes, idén pedig megérkezett a Columbia kivitel. A Nissan az extrém sportok kedvelői és a túrázók közt jól ismert márkával szövetkezett, így a legkisebb szabadidős modell neve mostantól X-Trail Columbia. Az autót néhány érdekes extrával szerelték fel, ilyen a nagyméretű tetőablak és a tetőlámpák, tulajdonosa pedig az autó mellé egy Columbia dzsekit is kap. A legjobban felszerelt modellt kaptuk próbára, hogy kiderítsük, milyen a telekre szánt Nissan az időközben megújult konkurensekhez képest. Formára például egészen remek, igaz, látszik rajta, hogy nem a mai kor terméke. Nincs vele semmi baj, hiszen a lekerekített dobozforma nagyon is illik az efféle terepjáró autóhoz, ráadásul a vaskos lökhárítók és hangsúlyos sárvédő-domborítások a nagy, 17 colos kerekekkel és a tetősínnel párosítva igazán jól mutatnak rajta. Ha ma született volna, biztosan lendületesebb lett volna, az új RAV-4 például szinte űrhajó mellette. Az X-Trail még igazi régi vágású fickó, ami talán más kategóriákban hátrány lenne, de egy terepjárónak a szögletesség kifejezetten jól áll. Inkább furcsa, mint jó megoldás a középre
helyezett műszeregység Inkább furcsa, mint jó megoldás a középre helyezett műszeregység A harmonikus külsővel szemben belül sajnos eléggé eklektikus a kép. Az X-Trail ugyanis akkoriban született, amikor a Nissan úgy gondolta, valamit nagyon másként kell elkezdeniük ahhoz, hogy sikeresek legyenek az adott kategóriában. Akkor született például a jelenleg is futó Primera, ami furcsa formájú karosszériája és szokatlan belső elrendezése miatt nem lett a középkategória sikermodellje. Az X-Trail ugyanezt a módszert követi: annyira próbáltak vele elrugaszkodni az addig megszokottaktól, hogy utólag megállapítható, jobb lett volna, ha maradnak a hagyományos, jól bevált megoldásoknál. Itt elsősorban a műszerfalra gondolok, a középre helyezett műszeregység ugyanis nem mindenkinek tetszik. Olvasóink is rendszerint tiltakoznak ellene, de utastársaim is furcsállták, hogy mit keres ott a három, egyébként meglehetősen klasszikus óra, a középkonzol tetején. Jól olvasható, nagy számlapos, és jól látható helyre került, de valahogy nem áll rá egykönnyen az ember szeme. Talán nem véletlenül, az autók évtizedek óta a kormánykerék mögé helyezett műszerekkel készülnek, a vezetők ahhoz szoktak hozzá. A Muranóban látott, 350Z-re hasonlító műszerfal például nagyon jól mutatna az X-Trailben is. Pakolni rengeteg helyre lehet Pakolni rengeteg helyre lehet Ettől eltekintve a belső tér remek, méghozzá a rengeteg pakolórekesz miatt. Szerencsére a műszerek helyén lévő teret kihasználták, itt olyan fedeles polc kapott helyet, ami nem csak megvilágított, de 12 voltos aljzatot is elrejtettek benne. Így menet közben anélkül tölthetjük a mobiltelefont, vagy mp3-lejátszót, hogy a készülék a drótokkal együtt valahol éppen útban lenne. A modellfrissítéskor a szellőzőrostélyokat átcsoportosították, így a középkonzolra csapóajtós fiók és harmonikaajtós rekesz került. Lehet pakolni még a kézifékkar alá, a könyöklőbe, a térképzsebekbe, vagy az utas előtti kettős kesztyűtartóba. A felfelé nyíló fedél alatt közepes rekesz, és néhány cd-lemez tárolására alkalmas polc található, alulra a szokásos kesztyűtartó került. Nem beszéltünk még a műszerfal két szélére helyezett mélyedésről, ami pohártartónak, telefontárolónak vagy aprópénz tartására is tökéletes. A kapcsolók egyébként hagyományos elrendezésűek, a hajtásképletet állító forgókapcsoló a kormányoszlop takarásába került. Szintén eldugták, a vezetőtől balra lentre azokat a gombokat, melyeket a sofőr amúgy is ritkán használ. Ilyen a tükörmozgató, a lámpamosó (ami az ablakmosótól külön is működtethető, remek ötlet!), az ESP kikapcsoló gombja, valamint a tetőlámpák kapcsolója. A tetősínek végébe épített szúrófényeket csak akkor lehet aktiválni, ha a fényszórót felkapcsoltuk, ezért mivel a gomb nehezen elérhető helyen van, országúton kényelmetlen lenne minden fényszórózáskor külön lenyúlni érte és felgyújtani. Ezzel talán a felesleges vakítást szerették volna elkerülni a Nissannál, mindenesetre a tetőn lévő szúrófények mondjuk éjszakai erdei úton, ahol a madár sem jár, nagyon jól jönnek. A fedélzeti számítógépre már ráférne
egy frissítés A fedélzeti számítógépre már ráférne egy frissítés Néhány részlet azért a belső téren is elárulja, hogy nem mai autóval van dolgunk. Ázsiai autó lévén a Nissanból sem hiányozhat a kvarcóra, amit a sebességmérő aljába integráltak, a napi kilométer-számlálóval és a külső hőmérsékletmérővel együtt. Ez a darab nem ismeri a 24 órás időszámítást, délután negyed ötkor is 4:15-öt mutat. Ráadásul roppant bosszantó, hogy ha kíváncsiak vagyunk a pontos időre, amikor épp hőmérsékletet mutat, akkor előre kell nyújtózni érte a műszerekig, aztán ha a napi kilométerállást néznénk meg, akkor ismét. Ma már erre sokkal szebb megoldások, fogyasztást is számító fedélzeti számítógépek léteznek, nyilván az X-Trail utódjában már olyan lesz. A hifiben hatlemezes tár rejtőzik, és még kazettás egységet is építettek bele, de az információt még mindig a nyolc karakteres, számológép-betűs kijelzőre írja. A belső tér eléggé nagy, legalábbis egy közepes méretű terepes autótól ennyit legalább elvár az ember. A vezetőülésben ugyan nem lehet kinyújtózni, főleg azért, mert a kormánykerék nem húzható ki, de a hátsó üléseken két felnőtt gond nélkül hosszabb távon is elfér, ráadásul a csomagtartó is kellően nagy. A raktér padlója kemény, fémes burkolatú, a nagy és nehéz tárgyak nem tesznek kárt benne, de ha csak apróságokat pakolunk be, akkor azok bizony ide-oda csúszkálnak a nagy területen. A hátsó tornyok eléggé benyúlnak, közöttük keskeny a hely, de táskából rengeteget elnyel az X-Trail. Ledöntött hátsó ülésekkel még jobb a helyzet, az 1,8 köbméteres kapacitás a legtöbb kombi befogadóképességét túlszárnyalja. Remek a hatfokozatú váltó Remek a hatfokozatú váltó Ami még tetszett a Nissan belsőjében, az a szabadidős autókhoz illő elnyűhetetlen kialakítás. A műanyagok tartósnak tűnnek, mégsem igénytelenek, és olyan érzése van az embernek, hogy a nagyobb erőt igénylő, masszív kapcsolók még egy évtized múltán is ugyanilyen flottul működnek majd. A kárpit nélküli, nagy síkfelületekkel borított belső barátságtalannak tűnhet, de egy ilyen kirándulóautóban a célnak éppen megfelel, mert nagyon könnyen tisztítható. A Columbia kiadás, azon belül is a tesztautó leggazdagabb, Exclusive felszereltsége a fontosabb extrákat már tartalmazza. Ilyen a nem digitális, de automata klíma, a már említett, kormányról is vezérelhető hifi, a sebességtartó automatika, ABS, ESP, valamint a szokásos elektromos ablakok, zárak és tükrök. A drága kivitelhez jár a tetőlámpa, a hatalmas, elektromotorral elhúzható tetőablak, és a bőrhuzatú ülések. Jó fogású a kormánykerék és a sebességváltó gombja, vezetés közben kifejezetten jó markolni őket, ami manapság nem mondható el minden autóról. Hátul is van elég hely Hátul is van elég hely Vezetni sem rossz a Nissan kis terepesét, legalábbis ami a városi és országúti közlekedést illeti. A kormány kellő visszajelzést ad, könnyen kiismerhetőek vele az autó képességei. Ugyan merészen vett országúti kanyarban dőlni kezd, mint akármelyik kategóriatársa, de biztosan az úton tartható. Rossz felületű városi utakon az X-Trail játszi könnyedséggel gördül, a nagy kerekek és a sok mindent eltűrő futómű hihetetlen kényelmet nyújtanak a budapesti forgalomban. Dinamikus haladáshoz jó a common-rail dízel, ami a modellfrissítés óta 136 lóerőt tud. Nem sok, de ma már az összes konkurens 140 lóerő körüli dízelt kínál, így a Nissan is megfelel az elvárásoknak. Az alig másfél tonnás kocsihoz mindenesetre elegendő, a több mint háromszáz newtonméterre képes dízel fürgén viszi a kocsit, különösen a széria hatfokozatú kézi váltóval. A könnyedén és pontosan kapcsolható váltó mind a gyorsulásra, mind a fogyasztásra jó hatással van, de a motor kellemetlen hangszínén sajnos mit sem segít. Az X-Trail motorja ugyanis egészen furcsa hangokat ad ki magából. Hidegen indításkor irdatlanul kopog, míg be nem melegszik, igazi teherautóban érzi magát az ember. Melegen már csillapodik a kopogás, megmarad viszont a második szólam, a fordulatszámmal erősödő síró hang, ami végigkísérte utunkat. A Nissanba szerelt motorról tehát hiába mondhatjuk el, hogy erős, rugalmas és takarékos, a hangja sajnos tolakodó, még egy ilyen keménylegény autóban is. Terepen sem marad szégyenben Terepen sem marad szégyenben Terepre nem vittük az X-Trailt, de ez ellen bizonyára neki sem volt kifogása. Gyárilag ugyanis olyan abroncsokkal szerelték fel, melynek mintázata semmiben sem különbözik bármely személyautó gumijától. Az X-Trail igazából nem is a nagy hegyoldalak leküzdésére való. Igaz, az automatikusan kapcsolódó, vagy kézzel kapcsolható összkerékhajtás kissé nehezebb terep leküzdésére is alkalmassá tenné, valamint az alja is kellően magasan van és burkolt, de az X-Trail igazi terepe az országút mellett legfeljebb a bakhátas földutakra korlátozódik. A sötét erdőben hosszan kanyargó két keréknyomon például izgalmas kaland baktatni vele, ez a kocsi legfeljebb erre való, de ekkor legalább nem kell félteni, hogy netalán elakad, koszos lesz, vagy takarítani kellene majd a belsejét. Jól mérte fel a piacot legkisebb terepjárójával a Nissan, hiszen az X-Trail a 136 lóerős dízelmotorral 7,6 millió forinttól kapható, éppen annyitól, amennyiért a Toyota és Honda is kínálja ugyanilyen erős, hasonló kategóriás modelljeit. A Hyundai és Kia konkurensei némiképp olcsóbbak, de annyi bizonyos, hogy mindegyik felsorolt modell ugyanúgy megfelel a szabadidős autókkal szemben felmerülő igényeknek. A nehéz választás előtt álló vevők döntését a Nissan ezúttal a tetőablakos, tetőlámpás Columbia kiadás segítségével próbálja megkönnyíteni. Hosszúság: 4510 mm Soros négyhengeres common-rail dízelmotor Hengerűrtartalom: 2184 ccm Maximális teljesítmény: 136 LE / 4000 ford./perc Maximális forgatónyomaték: 314 Nm / 2000 ford./perc Hajtás: kapcsolódó összkerékhajtás Váltó: hatfokozatú manuális sebességváltó Szélesség: 1760 mm Magasság: 1680 mm Tengelytáv: 2620 mm Nyomtáv elöl: 1530 mm hátul: 1530 mm Üres tömeg: 1490 kg Megengedett össztömeg: 2050 kg Csomagtartó mérete: 410 / 1841 Üzemanyagtartály mérete: 60 l Gumiméret elöl: 215/60 R17 hátul: 215/60 R17 Végsebesség 180 km/h Gyári fogyasztás: Város: 9,0 l/100 km Országút: 6,2 l/100 km Vegyes: 7,2 l/100 km Gyorsulás 0-ról 100-ra 11,5 s Tesztfogyasztás: 8,1 l/100km A modell alapára (2.2 dCi Comfort) : Főbb konkurensek alapárai: Honda CR-V 2.2 CTDI ES 7 487 000 Ft Hyundai Tucson 2.0 CRDI Style 6 962 000 Ft Kia Sportage 2.0 CRDI LX 6 699 000 Ft Toyota RAV4 2.0 D-4D 7 604 000 Ft 7 649 000 Ft A tesztelt modell ára: 9 069 000 Ft Kinek ajánljuk? TETSZETT: NEM TETSZETT: Hagyományos formák Középsõ mûszerek Rugalmas motor Zajos motor Remek váltó Rengeteg pakolórekesz Tetõlámpa, tetõablak Aki közepes szabadidõs terepjárót keres, a Honda, Hyundai, Kia és Toyota mellett mindenképpen vegye fontolóra a Nissant is, a dízel X-Trail megér egy próbát. Nem mai modell, de a motorhangot leszámítva semmivel nem rosszabb a konkurenseknél.

 
Welcome
 
Számláló
Indulás: 2006-07-17
 
Szavazás
Az előző héten sajnos nem lett hét autója.
Melyik a hét autója?

Opel Astra
Audi A5
Kia Rio
Shelby Cobra
Lada Samara
Lada Silhouette
VW Golf
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Óra
 
Szavazás
Mi a legjobb az oldalon?

Hírek
Képek
Fórum
Hét képe
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Más autós oldalak
 
Autós térkép
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Nagyon király!
Király!
Jó!
Jó de nem a legjobb
Nem jó
Pocsék
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?